We promoten vaak de fotohuisjes op social media. Maar wie werken er eigenlijk achter de schermen aan Fotohuisjehuren.nl? Met onze nieuwe rubriek ‘De week van’ geven we je een kijkje in de keuken. We trappen af met niemand minder dan… Arjan van Reenen! Arjan is eigenaar en houdt zich dagelijks bezig met de innovatie en groei van het bedrijf. Deze week neemt hij je mee in zijn dagelijkse werkzaamheden. Lees je mee?

Arjan Fotohuisjehuren.nl

Maandag: de dag van de ideeën

Nadat we besproken hebben wie het langst van het heerlijke zomerzonnetje genoten heeft, welke restaurants en festivals er bezocht zijn, ga ik mij richten op denkwerk. Als ondernemer staan mijn gedachten over nieuwe ideeën nooit stil. Ook in het weekend kom ik vaak opeens met ‘een goed idee’. Dit kunnen kleine verbeteringen en toevoegingen zijn, of simpelweg compleet nieuwe (bedrijfs)concepten. Zodra je niet op kantoor zit valt soms ineens alles op z’n plek, opeens weet je hoe je het wilt aanpakken. Iets waar je de afgelopen dagen of weken steeds niet helemaal uitgekomen was.

Ik maak dan ook graag gebruik van een projectmanagement tool. Hier sla ik onder andere mijn ideeën in op. Heb ik in het weekend zo’n heldere ingeving? Dan pak ik mijn telefoon, noteer het idee en stop mijn telefoon weer weg. Zodoende heb ik weer rust in mijn hoofd: ik hoef er niet meer aan te denken. Het idee is genoteerd en op maandag kom ik hem vanzelf weer tegen.

Op maandagavond gaan we met een groep vrienden bootcampen in het bos. Een relatief zware interval training, gecombineerd met hardlopen en krachttraining. Hoe we dat doen? Simpelweg door steeds nieuwe opdrachten ter plekke te verzinnen. Sporten geeft energie en het leegt je hoofd, heerlijk!

Dinsdag: meetings, meetings, meetings

Erg origineel: wij houden ons wekelijks overleg op dinsdag. Dit heeft meer te maken dat beide accountmanagers van Fotohuisjehuren.nl op deze dag aanwezig zijn. Charlotte gaf aan graag ook op maandagen te willen werken, graag zelfs! Zo kunnen we direct onze kick-off verplaatsen naar de maandag 🙂

Tijdens het weekoverleg bespreken we het weekend. Bij Fotohuisjehuren.nl gebeurt er dan namelijk veel! Zo verhuren wij regelmatig ál onze fotohuisjes tijdens de weekenddagen, een goed moment om te analyseren wat goed ging en wat beter kan. We lopen vervolgens het lijstje af met input van alle collega’s. Urgente zaken bespreken we direct op het moment, andere punten kunnen prima wachten tot het weekoverleg. Door informatie, projecten en ideeën met elkaar te delen blijven we kritisch, vieren we mooie momenten en denken we na over waar we nog meer waarde kunnen toevoegen voor onze klanten.

Aansluitend op het weekoverleg bespreken we de KPI’s zoals online marketing prestaties, reviews en eventuele issues. Eventuele opvolgende acties worden direct genoteerd.

Later in de ochtend hebben we een maandelijkse meeting met NeoSEM, deze keer komen Amira en Sven bij ons langs (in ons nieuwe kantoor!) om de online marketing strategie te bespreken. Wat is er de afgelopen maand gebeurd? Wat gaan we de aankomende maand aanpakken en hoe bereiken wij onze doelgroepen? Wij houden van zulke sessies; wij zijn net als NeoSEM namelijk erg enthousiast om nieuwe klanten te vertellen over onze Fotohuisjes en services!

Achteraf deden we een bezoekje aan de Fotohuisjes in het magazijn, uiteraard gingen we nog even met z’n vieren op de foto!

NeoSEM

Woensdag: nieuwe projecten

Voor ons nieuwe project met interne naam ‘marketing booth’ vinden we het belangrijk dat er een losstaande, vernieuwde website gelanceerd moet worden. Over dit nieuwe project zijn wij erg enthousiast en zie ik veel potentie in. In de ochtend ben ik dan ook aan tafel geschoven bij de kick-off van de lancering van de nieuwe website bij Suite Seven op kantoor. Hier bespraken we voornamelijk de huisstijl, het logo, de naam en welke input er nodig is om een eerste opzet van de homepage te maken.

De uitdaging daarbij is altijd om niet per se uit te gaan van je eigen mening en gedachten, maar wat onze potentiële klanten graag zien op je website. Waarom kiezen ze voor ons product? Welke functies heeft het Fotohuisje en hoe zorgen we ervoor dat de websitebezoeker met weinig moeite en veel plezier door de website navigeert?

Hiervoor is het strategische plan van belang. In de weken voor de kick-off houd ik mij dan ook regelmatig bezig met het schrijven van plannen voor verbeteringen van huidige processen, uitbreiding van diensten en het uitdenken van nieuwe concepten. Vooral de laatste twee zijn aspecten van het ondernemerschap waar ik mij het liefst de hele dag bezig mee zou willen houden.

Arjan en Anne

Donderdag: een rondje Nederland

De wekker gaat om 06:30; snel ontbijten en spullen pakken, om vervolgens rond 07:00 in het zwembad (buitenbad) te liggen. Hier zwem ik doorgaans 1 km ofwel 30 minuten. Een heerlijke manier om fris wakker te worden en de dag goed te beginnen.

Vandaag ben ik op afspraak in Eindhoven voor een eventuele samenwerking met een groothandel. Naast Fotohuisje B.V. ben ik namelijk ook eigenaar van een ander bedrijf: VDR Trading. Hier verkopen we artikelen via online marketplaces als Bol.com en Amazon. Ik kom uit de e-commerce wereld en online verkoop van goederen heeft nog steeds mijn interesse. Na een goede sessie lunch ik nog even met mijn compagnon in een hippe lunchroom en rijden we terug naar Barneveld.

Vol inspiratie denk en schrijf ik nieuwe plannen uit over de groei van VDR Trading. Als ondernemer van twee bedrijven heb ik geen moeite om te switchen tussen twee bedrijven. Sterker nog, we zitten gevestigd in hetzelfde kantoor. Wij geloven juist in de samenwerking tussen de twee bedrijven. Het voelt op de werkvloer dan ook als één groot team.

’s Avonds nog even naar een verjaardag in Amsterdam. Zo ben ik vandaag alweer door minstens 4 provincies heen gereden.

Vrijdag: op zoek naar een nieuwe collega

Vrijdagochtend stond in het teken van het ontwerp van de nieuwe ‘marketingbooth’. Met onze partner bespreek ik de ideeën voor het nieuwe ontwerp, en laat ik hem de hardware zien welke erin gebouwd moet worden. Altijd gaaf om te zien hoe gepassioneerd bepaalde mensen zijn in hun beroep. Hij denkt na over de mogelijke materialen, kleuren en manier van produceren. Daarbij houden we in gedachte dat als het nieuwe product aanslaat, we dit ook in productie moeten kunnen opleveren.

De middag heb ik besteed aan werving en selectie voor een nieuwe Projectmanager bij Fotohuisjehuren. Voor de JOS Barneveld ben ik bezig geweest met het opzetten van de vernieuwde nieuwsbrief, van belang was dat deze er op tijd ‘uit zou gaan’, dan maar even onder werktijd er aan zitten.

Aan het einde van de werkdag alle openstaande projecten nog even doorlopen. Wat zijn de prioriteiten van volgende week? Liggen de projecten op orde wat betreft deadlines of moeten we bijsturen?

Al met al is de week voorbij gevlogen. Daarna was het tijd om te genieten van het weekend, met een bbq en lekker weer in het vooruitzicht was dat geen probleem. Op naar volgende week!